Újabb szupervonat készül Japánban az East Japan Railway megbízásából, de ezúttal nem a sebességrekord megdöntése a cél, hanem a minél magasabb luxus, kényelem. A versenytárs vasúttáraság a Kyushu Railways 2013 októberében indította el a 7 csillagos Nanatsuboshi Express luxusjáratait, amely mind szolgáltatás-, mind árszínvonal tekintetében az Eastern Oriental Express-szel vetekszik. Egy 4 nap / 3 éjszakás út ára ellátással együtt 1,3 millió Ft-nak megfelelő yen, per fő. A masszív jegyárak ellenére a vonat hálófülkéi több mint 6 hónapra előre le vannak foglalva.
Az East Japan Railway (JR East), a konkurens Nanatsuboshi sikerén felbuzdulva felkérte Ken Okuyama designer a saját luxusszerelvénynek megtervezésére. Okuyama a 2000-es évek közepén a Ferrari egyik vezető designereként tevékenykedett.
A JR East 5 milliárd yent (11 milliárd Ft) szán a szerelvény megtervezésére, kivitelezésére és csatasorba állítására, amire legkorábban 2017 tavaszán kerülhet sor. A vonat első körben majd Japán keleti részén jár, a későbbiekben pedig akár a teljes országos hálózaton. Az adaptív EDC rendszernek köszönhetőn hagyományos és elektromos pályán is képes futni.
A lakosztályok kétszintes, duplex kialakításúak. Az alsó szinten található a hálórész, míg az emeleten tatami szőnyegeken heverve lehet pihenni, teázni, sushizni, nézelődni a nagyméretű ablakokon keresztül. A lakosztályokhoz méretes fürdőszobák is tartoznak.
A luxusszerelvény 10 kocsiból fog állni, kocsinként 2 lakosztállyal. Ez azt jelenti, hogy a méretes szerelvény csupán 34 utas tud szállítani, cserébe az utasokat hatalmas tér várja a pénzükért, nem kell félniük a zsúfoltságtól vagy, hogy esetleg a folyosón a WC előtt kell végigállniuk az utat.
A vonatot belülről úgy kell elképzelni, mint egy 5+ csillagos luxushotelt, a két végében pedig majdnem teljesen full üveg panorámakocsik, hogy az utasok minél többet lássanak az elsuhanó tájból. Természetesen az étteremkocsi sem hiányozhat.