Miközben a légitársaságok többsége, különösen a fapadosok azon munkálkodnak, hogy hogyan zsúfoljanak be még 3-mal több embert a fedélzetre, addig Windspeed Technologies pazarlóan bánik a térrel (igaz plusz bevételgeneráló megoldások reményében) és folyamatosan innovatív ötleteken törik a fejüket. Kérdés, hogy a légitársaságok vevők lesznek-e ezekre az elszállt ötletekre.
Legújabb agymenésük szerint a hosszú tengerentúli utakat unalmán enyhítenének némi a filmnézésnél aktívabb szórakozási lehetőséggel. Minden kisgyerek és apuka álma, hogy repülés közben bejussanak a pilótafülkébe, de a terrorfenyegetettség miatt erre nagyjából nulla az esély. A Windspeed elképzelése szerint a repülőgép második szintjén lévő első osztály bőrfoteles lounge részéből egy üvegcsőben emelkedő lift emelne egyszerre két utast a gép tetején lévő üvegkapszulába. A Skydeck, akárcsak egy vadászgép pilótafülkéje a csepp alakú plexi buborék 360 fokos panorámát kínál a felhők felett. Pazar kilátásban lehet részünk, miközben a gép pilótájának képzelve magunkat Topgunt játszhatunk fejben.
Nyilván rengeteg hátránya és veszélye van a javaslatnak és nem valószínű, hogy annyi plusz bevételt generálna, ami azokat ellensúlyozná. Pazarlás a térrel, méregdrága megvalósítás, a plexikapszula amellett, hogy egy madárrajjal találkozás esetén újabb veszélyforrás az gép irányíthatóságát, a hátsó szárny aerodinamikai tulajdonságait is befolyásolhatja, fogyasztás is növelheti. Mint koncepció persze látványos, de kétlem, hogy a közeljövőben ilyen formában repülnénk a tengerentúlra.
Ennél lényegesen hasznosabb és eladhatóbb a tehetős utasok számára a 4,5 milliós repülő luxuslakosztály ajánlat (Etihad), vagy a zuhanyzási lehetőséget kínáló A380-as (Emirates), illetve a Quantum of the Seas luxustengerjáró panoráma üvegkapszulája.