Az amerikai rapper Jay Z (Beyonce férje) gyakran repül magángépével, mert van neki, übergazdag (becsült vagyona: $550 millió, kb. 153 milliárd Ft), így megteheti, de gondolt a közepesen gazdagokra is, így új bizniszbe vágta a fejszéjét és Sergey Petrossev orosz üzletemberrel létrehozták a JetSmarter szolgáltatást. A JetSmarter az Überhez hasonlóan működik, de taxi helyett mások magánrepülőire foglalhatunk helyeket, akár nulla forintért.
Az üzleti modell annyiban azért különbözik az Übertől, hogy a szolgáltatásnak van egy $9000-os éves díja (kb. 2,5 millió Ft), de ezért a pénzért, éves tagsági díjért számos útvonalon ingyenesen repülhetünk, ha nem a teljes gépet béreljük ki, hanem csak egy ülés foglalunk be. Pontosabban a cég három különböző szolgáltatást kínál: JetDeals, JetShuttle és JetCharter. A tagok repülésenként kb. 2000 dollár spórolhatnak, így évi 5 repülés felett már megéri a deal.
- A JetDeals-szel egy magángépet (teljes gépet) foglalhatunk általunk szabadon maghatározott úticéllal és indulási idővel. Ezért minden esetben fizetni kell a 2,5 millás éves díjon felül. Sokat. Egy Learjet 60-ast például 2 pilótával 4 utast tud elszállítani max. 4450 km-re. Egy ilyen út ára $17.900, kerek 5 millió Ft a teljes gépre, négy személyre, vihetjük az egész családot.
- A JetShuttle-en keresztül pedig helyet, ülést foglalhatunk szintén magángépekre, de előre meghatározott úticélokra és időpontokra. A JetShuttle szolgáltatás a legtöbb esetben ingyenes repülést biztosít a tagoknak.
- A JetCharterrel pedig komplett utazásokat (szállással stb). foglalhatunk és módosíthatunk az igényeink szerint. Szintén fizetős az éves tagságit felül.
Ha azt nézzük, hogy egy Gulfstream G550 új ára kb.60 millió dollár (16,8 milliárd Ft!), igaz egy 13 éves, 4000 fel-leszállást végrehajtott régebbi G200-ast típust, használtan már akár 5 millió dollárért (1,4 milliárd Ft) is megcsíphetünk. Egy 10 db fapados lastminutehez képest soknak tűnhet az évi 2,5 millió Ft, azonban egy régi Gulfstream éves üzemeltetési költsége is sokszorosa ennek, üzemanyag, engedélyek, illeték, biztosítás, karbantartás, talán még a pilóta havi fizetése is több az éves tagsági díjnál. Ilyen szemmel nézve az éves díj valóban csak egy jelképes összeg és ha kifizetjük, akkor hozzáférhetünk az „akciós ajánlatokhoz”, belépő a klubba, az app ára, de akár ingyenesen is repülhetünk, ha másokat is megtűrünk a gépen.
A mobilos app segítségével már jelenleg is több mint 3000 magángépre foglalhatunk helyeket vagy igény szerint a teljes gépet. Az úti cél mellett legtöbbször a gép típusát is meghatározhatjuk, akkor már a választék. Sőt olyan bizalomépítő információk is megjelennek, mint külső/belső fotók a gépről, biztosítási kondíciók, pilóta CV-je, balesetmentességi történet. Az útvonal és a gép kiválasztását követően a foglalásra kattintunk, ha az átalánydíj nem fedezi a költségeket, akkor előkerül a bankkártya és rögtön az appon keresztül ki lehet csengetni az út árát.
Aki magángéppel repül, nem kell a reptéren megjelennie 1-2 órával korábban, elég, ha 5 perccel indulás előtt beparkol a gép mellé a kifutón. Persze autóba sem kel ülni, hiszen New Yorkban, Miamiban és Los Angelesben már helikopteres fuvart is kérhet a reptérre. New Yorkban pl. legyen bármekkora dugó is, Manhattan sűrűjéből 6 perc alatt kivisznek a JFK reptérre kb. 220 dollár (kb.60.000 Ft) körüli átlagáron min.4, max.6 főt. Ha az összes helikopter foglalt, vagy az időjárás miatt nem biztonságos akkor Teslával megy a transzfer.
Az átlagos JetSmarter tag profilja: technológia megszállott, 25-50 év közötti és évente legalább 1 millió dollárt keres.
Népszerű útvonalak közé tartozik az arany háromszög városait (Miami, New York, Los Angeles) összekötő utak, de a Gulfstreamekkel transzatlanti repülés is megoldható. Sőt mint a profi szállító, bármit bárhova elvisznek, miközben nem kérdeznek. Volt már arra is példa, hogy egy 1 tonna aranynak (!) béreltek magángépet és azt kellet Dél-Afrikából Európába leszállítani.